birthday och obehagliga gubbar....

min födelsedag nalkas! snart är jag inte längre tonåring. vad har jag egentligen åstakommit under min relativt långa levnadstid (jag menar, om lika många år som jag har levt är jag fan medelålders!!!!). inte speciellt mycket, men det blir nog bra endå! jag har lyckats bli en bartender! det är ganska coolt, även om Aurelien skällde på mig igår eftersom jag inte kan drinkarna än haha. han sa att ifall jag inte lär mig dem så måste han avskeda mig men han sa också att inte inte alls ville det, så det är ju ganka positivt. men men, det är väl bara att börja plugga.

hursomhaver.... ingenting  har hänt utöver jobb. jo, justdet. pernilla smsa i morse (först ringde hon två gånger och väckte mig två gånger, den lilla grisen!!) och sa att hon var i london. detta var jag inte beredd på, men vi ska ses ikväll och hinka.skoj skoj skoj. moja är också med, och linda ska komma och sedan tror jag till och med att therese och christine dyker upp =) det hade varit skoj!

nu sitter jag på prinsen och dricker öl, han som jobbar i baren är rolig, han känner igen oss nu, eftersom vi hela tiden är här för internet. han frågar tillochmed ifall vi har fått jobb än och sånt, så han vet vilka vi är =P han är trevlig. vi gissar på att han är fransman och har färgat hår. haha, jag är hungrig dock, men köket öppnar inte förrens om 40 minuter. jag är glad, eftersom den lön jag får nästa vecka räcker till min hyra nästa månad =D jag går fan med plus ! haha, jag kommer bli rik! harrods, here i come. nästan =P

snart kommer mamms och papps! jag är så glad! jag vet fortfarande inte om ullis följer med, men jag hoppas på det! fasst om hon inte gör det så kommer jag få ytterligare ett besök hemifrån, och det uppskattas alltid! jag kommer ihåg när jag åkte hem efter kursen och såg mamma och pappa stå och vänta på mig i ankomsthallen, jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, och jag tror att det kommer bli samma sak igen, eftersom jag saknar dem som fan. missförstå mig rätt, jag har skitkul här och jag trivs verkligen, men endå! jag saknar min familj (och ja ullis, det inkluderar dig med) mer än jag någonsin trott. jag har alltid trott att jag inte skulle ha några problem över huvudtaget, missförså mig rätt igen, jag älskar mig familj över allt annat på jorden, om ni inte tror mig kan folket från kursen, speciellt Kajza, intyga detta, men endå. jag trodde aldrig att jag skulle sakna dem så här mycket!! det är helt sjukt! jag räknar dagarna tills de kommer (jag vet inte ens exakta datumet, men jag vet att det är runt nästa helg!) usch, jag skulle kunna fortsätta om hur mycket jag saknar dem i evigheter, jag är typ gråtfördig just nu för jag vill att de ska vara här, men det är bara kul för dem att läsa så jag ska sluta....

och jag ska berätta om den underliga mannen som stod utanför vår lägenhet igår. jag följde med linda ut eftersom hon ville ha sällskap medans hon rökte. medans vi sitter där och har en trevlig konverstation om filmer ser jag en underlig man. jag vet inte hur jag ska beskriva att han var klädd, men han hade på sig någonting som såg ut som en gammal riddare, lång tyg grej som gick ner till knäna, nästan som någonsorts skyddsgrej mot svärd. linda anser att han såg ut som en hippie, så låt oss kalla honom riddarhippien. jag har precis kommit ut ur duschen och har min handuk på huvudet, så där som vi bruttor gör. jag säger till linda: "kolla in miffot, fan vilken obehaglig snubbe". inte så högt att han kunde höra, inte för att han skulle förstå för han kunde förmodligen inte ens svenska. han kommer närmare och närmare vår uppgång, och när han är precis vid antren stannar han. och stirrar. rakt på mig. och så står han där i typ två minuter och bara stirrar. på mig. jag tittar inte på honom, utan pratar med linda om honom, varför står han och stirrar på mig, lixom..?!??! men sedan inser jag att han kanske fattar vad vi säger så jag går tillbaka till ämnet film. efter ett tag går han vidare, och jag andas ut, efter några sekunder slänger jag en blick bakom mig för att se att han har gått, men då står han vid vår mur och stirrar. på mig. jag ignorerar honom igen och pratar om film med linda, och tillslut går han sin väg. FY FAN vad obehaglig han var då! när jag skulle gå till jobbet igår ber jag linda kolla ut genom fönstret först för att se hon är borta, det var han  och som tur är har jag inte sett honom sedan dess, men han var då inte att leka med. när jag kom hem från jobbet igår var jag lite oroliog för att jag skulle stöta på honom, men endå. han va fan obehaglig.
en annan obehaglig man som jag träffade på var när jag gick till  jobbet igår, han gick förbi mig på gatan och så han, "hi, sorry" jag trodde att han ville fråga om tiden eller något, så jag stannar och frågar vad han vill. "you want job?" säger han. "no, i have a job" säger jag. han bara:"ok, were you from? poland?" EEEEHHHH, NEJ! jag är fan inte polsk, jag är svensk! svenskar anses snygga, polska brudar gör det inte!!! förolämpad!!!! jag blir av med honom och kommer till jobbet där en snubbe ger mig 10 pund i dricks och tre andra ber om att få gå på dejt med mig. då fick jag självförtroendet tillbaka!

fan vad tråkigt det var på jobbet igår förresten. ingen att göra, jag fck gå tidigare för att det var så dött.... men så är det ibland på tisdagar. jobbar i morgon, fredag och på lördag och då kommer det förhoppningsvis vara mer att göra. nu i fredags och i lördags var det dock rätt dött. det skulle bli skitmycket sa Mat, men jag tror att alla var i baren där nere, så det var ganska dött för mig, förrutom när Aurelien sa till mig att gå ner till den baren, där var det livat. men jag spenderade nästan hela kvällen där uppe, och det var inte kul. det är mycket roligare när det är hur mycket folk som helst, för då spelar det ingen roll ifall man gör fel eller ifall man tar folket i fel ordning. ingen bryr sig. alla är bara glada åt att bli serverade =P

på lördag fyller jag år och jag hoppas att det blir en bra dag på jobbet, men jag hoppas att söndagen bli awsome!!! vi ska till b@1 och sedna vidare, 22 personer är inbjudna, det kommer bli SKOJ!!!

pussar till er alla, men speciellt till mamms, papps och systerdyster!!

Ullis

SysterDYSTER?!? Kanske lite nu när jag har tenta, men?

2010-03-10 @ 19:07:16
Pappis

Älskling, vi kommer på lördag den 20:e. Tyvärr kommer inte Ullis med, men hon kommer sedan. Fler besök :)/Papps

2010-03-12 @ 23:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0