im back!

efter en tid av att vara relativt usel bakom baren är jag nu tillbaka i min gamla form igen. fy fasen vad jag flög fram bakom baren idag! tre "komplicerade" drinkar på 2 minuter och 30 sekunder. till och med vince var imponerad! haha! jag ahr äntligen lyckats trycka in en moscow mule i huvudet, det har tagit åtskilliga timmar att lära sig den drinken, men nu kan jag den! yipppie! väldigt många drinkar år exakt likadana, vilket gr det ganska jobbigt att komma ihåg vilken som är vilken, tex tom collins och gin fizz. enda skillnaden är att den ena innehåller äggvita och dne andra gör det inte. jobbigtg astt komma på vilken som är vilken när man står bakom baren och han en stirrande vince på andra sidan.
idag körde vi race, vilket innebär att han slänger in två personer bakom baren, säger några drinkar och så ska man göra klart dem före den andra personen. han in göra det, men det komer jag att få. de som gjorde det pressade ner sina tider rejält, vissa om legqt runt 3.30 tidigare låg nere på 2.30 och vissa till och med nere på 2 minuter. så jag ser fram att emot att göra det, men helst mot någon som inte är så bra, som ni alla vet HATAR jag att förlora. det var ganska kul när jacques raceade mot 'julia', hon vann och jga har aldrig sett någon ta en förlust så illa. han äör inte så glad i henne, men vem fan äör det?

i dag gick vi igenom champagne på lektionen. han visqade bland annat hur man öppnar en champagneflska på rätt sätt, och när en flaska är öppnad så måste den drickas upp, så vi sprang runt med varsitt glas champagne vid 11 på morgonen. det var gott.

sedan kom några på iden att ifall man tar en shot innan man går in i baren så blir man mycket vättre, man sluar tveka och bara kör på, vilket ledde till att vi började shotta baileys vid två på eftermiddagen. vince anser att detta är en utmärkt ide, haha! kul med en skola där läraren säger åt en att dricka istället för att det är helt förbjudet.

jag glömde att berätta en sak igår, vi har återigen haft nattliga besök. denna gång inte av fulla norrlännigar eller jobbiga norskor utan av en liten gnagare. dumma som vi är hade vi ju lämnat en öppnad påse med tortillachips på rummet, och jag vet inte hur många skyltar det finns om att man inte ska förvara mat på rummet. men dumfanerna (vad ör plural av dumfan?) gjorde det endå. så runt 12 på lördagen när vi orkade ta oss upp ur sängen och tyckte att tortillachips skulle vara otroligt gott fick vi syn på gnaghål genom själva tortillapåsen och genom plastpåsen den låg i. detta såg vi dock inte förrens vi hade tagit stora nävar av chipsen och tryckt ner det i munnen. MYYYS. blä.

fick en smärre chock idag när jag skulle ta ut pengar. mitt kort nekades, IGEN! snabbt började jag räkna ihop allt jag köpt sedan i söndags och kom fram till att jag inte kunnat slösa bort alla pengar, fick för mig att jag glömt att jag köpt saker eller att jag har fått mitt kort kapat etc!! livrädd, vill inte ringa hem till päronen igen 0och vara pank, inte kul!! men men men! mina pengar är kvar! wiee! gjorde dock av med 40 pund idag på mycket viktigs saker, förstår ni! ingen bartender kan ju leva utan bartools, så jag har nu inhandlat:
1 boston rubber tin
2 boston glasses
6 pourers
1 hawthorn strainer
1 waiters friend
1 barspoon
köpte genom vince som gav grymma priser, i affär hade allt det där kostat över 100 pund, och grejerna jag har kpt är skitbra, det är exakt samma som jag använder varje dag i skolan!

ikväll ska vi ut, och jag har laddat upp med vin från saintsbury. 2,49 kronor flaskan. riktig kvalitet, haha. nä, man lever på saintsburys produkter häör, och de är faktist väldigt bra, inte typ willys egna varor =P
jag, linda och astrid har även införskaffat en flaska av saintsburys finaste vodka (7,99 pund flaskan) och tryckt i en massa mintchoklad i den. det kommer bli gott =) på fredag ska vi till minster of sound, vandrarhemmet fixar så att vi får gå före i kön och 60%  rabatt på inträdet. jag gillar mitt hostel =)

linda och jag har även kommit överens om att vi ska bo tillsammans efter kursen. ska försöka hitta ett hus utanför london, hennes kompis visste var man kunde hitta ställen med billig hyra. en av hennes kompisar flyttar till london i typ mars och dessutom hoppas vi att astrid kommer tillbaka när kontraktet på hennes lägenhet i norge går ut. dessutom räknar jagmed att ren viss fröken nordenstam bestämmer siog för att london är platsen för hemme!

dags för middag! pusss


Pappa

Har du försökt med stavningskontroll hjärtat?

2010-01-20 @ 20:06:21
lisa

mohaha jag trodde du hade glömt mig:O:( nee skämt åsido fröken nordenstam lutar lite lätt åt denna ide. Planerat är i alla fall en resa dit så snart ekonomin tillåter- tänkte synka den lite med dina planer om det går bra? så får du visa lite av landet och sälja in det;)

sitter på le work just nu och ska strax börja arkivera men ska bara berätta en liten sak för dig.............................................................................................................................jag klarade kortet i morse! blixt och dunder.

2010-01-21 @ 12:58:01
Ullis-kastrullis!!!!

Heeeej!!!testa stavningskontroll!!!! Vi har det sååååå bra i åre :=) HIHIHIHIIHIHIHIHIH

2010-01-21 @ 17:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0