its been a while....

har försökt komma in på internet, men donkens hade klappat ihop och höll på att strypa personalen på starbucks för de ansåg att man skulle betala £5 på sitt starbucks card (som man behöver för att gå online) istället för £2 som det stog på internet!!! fy fasen vad arg jag vart! gick iväg och tröstshoppade, inte bra. men det blev en fin tröja från zara och ett svart skärp (vilket är väldigt bra eftersom de flesta ställerna kräver at man har svart skärp på sig) och två filmer. två väldigt bra filmer ska understrykas, changeling och sex and the city! sedan var jag glad igen. mina vredesutbrott ät inte bra för plånboken =P.

intervjuerna gick bra, jag har nu två trials! en imorgon och en på lördag. på lördag är det på en bar vid namn babble, där christine jobbar. hon ska jobba på lördag och jag ber till gud om att det är i samma bar som jag, de har flera barer på det stället men om jag har tur så står hon i samma. jag har fått en lista på typ 30 drinkar som jag ska kunna, de flesta kan jag principen på men det är nya mått och sånt. och i vissa har de bytt ut triple sec mot cointreau, men det ska jag nog lära mig!

idag kom småfolket till stan! haha. (småfolket är kusin Marie och hennes pojkvän!) förhoppningsvis hinner jag träffa dem innan de åker tillbaka till kalla Sverige! har inte träffat johan så mycket, det är trisst! jag får skärpa mig! förhoppningsvis så ska vi alla ses på söndag, för jag kan inte innan pga alla trials, jag har ett så jobbigt liv ;).
idag måste jag gå på shoppingtur och inhandla ett par svarta skor och en svart skjorta. detta MÅSTE jag faktiskt göra, annars får jag inte jobba i helgen =P. jag gillar när man är tvugen att shoppa, slipper ha dåligt samvete för att man spenderar för mycket.

det finns inte så mycket att göra under dagarna. det blir mest sova och se på film, och läsa lite då ch då. jag är jävligt glad över att jag tog med alla de där böckerna! vi har sett alla filmer vi har nu, och då är det bra att ha böcker. dessutom ska jag, när jag fått ett jobb och en inkomst, köpa lite fler. harry potter böckerna, (inte de sju mamma och pappa, jag vet att ni sanser att det är dumt, och jag lyssnar faktiskt på er ibland =P) de två speciella, harrys läroböcker. quidditch throughout the ages och fantastics beasts and where to find them. man får båda för tio pund så det är inte en jättestor investering =P.

linda och jag har kollat runt lite och vi har besämt oss för att knyta band med Sky, ett företag som kan ge oss telefon (inte för att vi kommer behöva det), internet och tv för £18 i månaden. det är typ det billigaste som finns och vi måste ha internet,. det som är så lysande är att man får tv gratis när man skaffar internet =D yeey!

har bestämt mig för att ta mig ur min lilla bubbla och kolla lite på SvDs hemsida. man måste ju hålla sig uppdaterad! hörde att alexander mcqueen var död, det var trisst =(
jag trodde att det skulle förändras när man slutat på kursen, men hela jorden förutom london skulle kunna ha sprängts  för att USA bestämt sig för att de defenitivt ska vara herre på täppan, och jag skulle inte ens veta om det! det är ganska hemskt att man kan ha noll koll på vad som pågår utanför sin egen lägeneht och umgängeskrets! dags att uppdatera sig!

Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0