fullständig redogörelse.

ok, så jag tänkte ge alla en liten fin beskrivning över vad som hände på söndagen och vad som hänt efteråt.

sedan en vecka tillbaka har det varit bestämt att alla från babble ska mötas hos en av servitriserna, Rocio. eftersom jag lovat astrid att vi ska gå och se på harry potter den dagen beger jag mig mot rocios hur runt klockan 11 på kvällen. rocio bor i camden town, vilket råkar vraa ett ganska dodgy area, men det är inget jag oroar mig över. eftersom jag inte vet hur jag ska gå har jag framme min iphone och kollar på maps för att se vart jag ska gå. inte så smart kanske... nöär jag kommit ungefär halvvägs hem till henne upptäcker jag att det går två killar bakom mig. jag tänker att jag ska hålla mig för mig själv, inte titta på dem och inte svara om de pratar med mig. när de håller på att passera mig säger en av killarna något, men jag hör inte vad. jag trodde inte att de skulle komma ikapp mig så snarbbt, så just då hade jag min telelfon i handen, något som en av dem upptäcker. han tar tag i min hand och säger "give me your phone". smart som jag är svarar jag "no". han upprepar att jag ska ge honom telefonen och jag frågar honom varför jag skulle göra det. han slänger då ner mig på en trappa och börjar försöka ta den ifrån mig. jag har fortfarande inte kommit underfund med att jag borde vara rädd och skrika på hjälp, men istället är jag arg. fl förbannad är vad jag är. så jag börjar sparka honom, vet att jag träffade honom hårt i magen åtminstone en gång. (jag säger han, trots att det var två killar, mest eftersom den ena var mer agressiv och jag fokuserade på honom hela tiden. den andra killen var också på mig, men jag har inget minne av honom överhuvudtaget.) ´när de inte släpper mig spottar jag det mest aggresiva i ansiktet, kommer på att detta var nog inte så smart. helt seriöst så kommer jag inte ihåg vad som hände efter det, men det jag kommer i håg efter det är att jag ligger på marken och han är lver mig och försöker att ta min telefon som jag skyddar under magen. nu börjar jag skrika. en lastbils chaufför stannar och hoppar ur bilen och de som bor i lägenheten vars trappa jag blev uppslängd i kommer ner. killarna traskar då iväg, och jazg menar verkligen traskar, de springer inte utan går som om de skulle gå till tesco och köpa ägg.

polisen kommer som vanligt körandes runt hörnet och vi vinkar in dem. de tar mitt statement och sedan kör de mig till polisstationen. det är här jag upptäcker att min plånbok är borta. vi kör tillbaka för att kolla ifall vi kan hitta den, men det kan vi inte. så tillbkaa till polisstationen där vi blockar mina kort, tar kort på mitt ansikte och går igenom vad som har hänt igen. sedan kör de mig till rocios där de från jobbet siter och väntrar halvt skräckslgna. jag fick låna killarna från lägenehetens telefon få jag ringde och berättade vad som hänt och ricio och aurelien kom till platsen och följde sedan med till polisstaionen.

jonathan från jobbet hade vänt vid oxford street när han va på väg hem, satt sig i en taxi och suttit hos rocio i två timmar och väntat på att jag skulle komma tillbaka för han va så orolig. söt.

nu så mår jag bra, mitt öga är blått, jag ska lägga ut lite bilder så ni kan få se. jag har svårt att sova, och jag vill inte gå ut själv. dessutom har jag fem pound att leva på tills jag får mitt nya kort från banken. men jag klarar mig. så oroa er inte för mycket =P

så här såg jag ut när jag vaknade daen efter:



och några dagar senare:


mycket vackert. nu så syns det inte alls, men jag är fortfarande lite öm...
jonathan låter mig inte gå ensam till bussen längre, utan han följer mig hela vägen, väntar tills min buss kommit och sedan går han till sin  busshållplats..... sööööt. (har jag nämnt att jag har en boooyfriend...?)

(detta inlägg har skrivits under flera olika tillfällen, så jagt ber om ursäkt ifall det är lite hipp som happ)



Luisa

Näää men gumman!!! Shit, sluta larva dig och kom tillbaka till Sverige! :(

2010-12-25 @ 18:01:23
URL: http://bittersweetsimphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0