livet är härligt.

vaknade vid den mycket rimliga tiden ett idag. bestämde mig för att titta ut genom fönstret, och vad får man se om inte en klarblå himmel! så jag packar min väska och ger mig av till hyde park där jag spenderar ett par timmar försjunken i en bok om sherlock holmes. lite färg tror jag allt att jag har fått.
kommer hem och linda ger mig ett brev från min underbara vän mr counsil tax som är glad som vanligt. i stora röda bokstäver säger han att jag måste betala! annars tänker han dra mig till domstol (inte så snällt, men det var i alla fall färgglatt!). så jag pallrar mig iväg till prinsen, beställer en öl och ger honom lite pengar så att han ska klara sig denna månad också (att betala räkningar blir lättare om man ser det som om personen man betalar till är ens barn som man aldrig träffar för att pappan har tagit det i från än eftersom man är ung och dum, och man måste nu betala lite till bäbben varje månad, annar svälter den). så här sitter jag nu. på prinsen med en öl i handen och counsil taxen betald. känner mig mycket lättad av att veta att min bäbbe kommer klara sig en månad till.
vad har här på jobbet.
jo, jag tror jag har tagit ett steg till på den lilla stegen! det är så här att vi letar efter en ny bartender för ögonblicket, och när vi tog in nya försökskaniner för att se hur de klarade sig bakom baren fick jag ta hand om dem! detta brukar någon som har jobbat där längre och som har mer erfarenhet få göra, men de bad mig att ta hand om dem! stolt som tuppen är vad jag är!
har jobbat som in i helvete denna vecka, sex dagar! man kan dock inte kalla söndagens ansträgning för jobb. jag åkte till jobbet i vanlig tid och när jag är precis runt hörnet ringer min telefon. det är sarah som undrar ifall jag har åkt hemifrån än. jag säger att ja, jag är precis runt hörnet och hon säger "damn, i was hoping that i would catch you before you left home. you dont have to come in tonight, but since youre already here...." jag svarar fort "i could turn around if you want..." (hoppas hoppas hoppas!!!!) "haha, im sure you can, but since youre here, cant you come in and set up and then you can go?". så jag gick in satte upp baren, trippade runt i jeans shorts, linne och klackar. serverade tre kunder och sedan fick jag gå. kag behövde inte ens byta om till min fula, äckliga jobbkläder. har alltid velat vara bakom baren i klackar, och nu fick jag det! score!!!!
mötte sedan upp linda och astrid och vi åkte till floden och käkade middag! sedan gick vi hem och såg på sherlock holmes (fy fasen vad jude law är snygg!!!)

jag har äntligen fått min kod till mitt kort!! så nu kan jag änvända det igen! detta ska firas genom att åka till westfields, shepherds bush! där ska jag äntligen köpa min plånbok!!!! wiiiieeee! dum fan hade ju fått en kod en gång, men inte öppnat brevet och sedan lagt det i lådan och glömt det hela så hon beställer en ny kod och hittar den gamla idag....
dessa underbara små kortproblem har lett till att jag nu har sjukligt mycket pengar!! jag är så rik att jag inte kommer åka hem förrens jag bär på åtminstone 20 shoppingpåsar!! härligt härligt härligt!! har dock precis lagt 130 pund på att betala räkningar... men men! shit the same, im still rich as fuck!

puss på er!

Emma

Åh vad allt låter härligt och brittisk borta hos dig. Jag hoppas vi ses någon gång snart, jag vill såå till London!! (och träffa dig så klart) När kommer Sherlock holmes två?! jag börjar bli otålig! Han är verkligen för snygg

2010-05-24 @ 21:45:46
URL: http://voirmoi.blogg.se/
lisa

hahahah är ditt liv fulländat med plånboken nu?

pusssssssssssssssssssss

2010-05-25 @ 12:14:24
ullis

Köp nått fint till mig. Jag är fattig student.

2010-05-25 @ 16:37:08
Lo

MISSA INTE EUROVISION NU I VECKAN HONEY!! =)

2010-05-25 @ 19:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0