S:t Patricks day.

onsdagen den 17 mars är en speciell dag här i londonland. alla klär sig i grönt, har på sig lustiga hattar och dricker öl som om det inte fanns någon morgondag. klockan är endast kvart i fyra och det sitter redan ett gäng gröna herrar och hinkar öl. det är nämligen S:t patricks day. inte för att jag vet vad det innebär, men det är tydligen något att fira. de unga männen bakom mig pratar iof danska, så de vill nog bara ha en anledning till att dricka öl hela dagen.

mina fyra lediga dagar i rad gick ju åt helvete, blev inringd i går. det var helt dött, jag överdriver (eller blir det underdriver..?) inte när jag säger att det var 15 gäster på babble när jag gick hem vid halv 10. har aldrig sett något liknande. fattar inte varför jag blev inringd, men det var förmodligen eftersom jag inte jobbade på måndagen och aurelien ville att jag skulle ha mitt cocktailtest (som jag total aceade btw). men idag är jag ledig och jag kommer med goda nyheter. Nancy ska sluta! hon är head waitress på babble, och jag TÅL henne inte. jag vill bara spy ner hennes äckliga lilla jag. usch, hon är vidig och så fort hon pratar med mig, en gäst eller någon annan i personalen ler hon det mest fejkade leende jag någonsin har sett. men hon ska sluta!!!!!! så jävla najs! bye bye nancy! aldrig har jag varit så glad! desutom är Gio tillbaka på jobbet, vilket gör det en miljon gånger roligare att jobba.

ikväll ska jag chilla (säg en ledig kväll då jag inte har gjort det) framför Titanic. linda jobbar så jag har hela lägenheten för mig själv, men jag kommer nog väcka grannarna med mitt snyftande när Jack dör =( sorglig film! i och för sig håller jag dem nog redan vakna genom att lyssna på musik klockan tre på natten, men de får de ta. om de inte hör av sig och klagar tänker jag inte sluta lyssna, jag vet ju inte ens om de kan höra det =P

igår när jag kom hem sate jag mig och kollade på komentatorspåren på run fatboy run och how to lose friends and alinate people. jag gillar komentatorspår. de flesta tycker att det är ganska värdelöst men jag gillar anekdoter, och det får man i flertal. emma borde gilla komentatorspår... hon gillar också anekdoter...

Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0