problem.

ok, så jag var precis på banken. tänkte starta upp ett konto och casha ut min lön, Aurelien har sagt att detta inte ska vara något problem, att man kanske kan få vänta en dag eller två, men det skulle gå relativt snabbt. så jag kommer till banken och ställer mig i kö (jävla dumt kösystem btw, bara en lång kö som på Ica. uppfinn kölappar, england!!). så jag kommer tillslut fram till kassan, och då säger den lilla damen att jag måste boka en tid (vilket jag inte var speciellt förvånad över). så jag säger ok, men jag kan bara på mornar och tidiga förmiddagar. hon bokar in mig, nästa vecka. jag tyckte det var ganska lungt tills hon påpekar att jag inte kan hämta ut min lön förrens jag har ett konto. så jag kommer inte kunna få tag på den tills fredag nästa vecka. jag har nu 50 pund att leva på tills dess. hurra....... jag får väl leva på dricks då. tyvärr mamma och pappa, det ser ut som att vi får åka och storhandla när ni kommer =P men jag får klara mig. det kan väl inte vara så svårt att leva fattigt..? linda får paya kaffe på princen så länge, haha.

på lördag kommer mamma och pappa =) det är endast två hela dagar till utan dem! det ska bli så kul när de kommer, jag saknar dem såå! de är världens finaste, och ullis med! synd att hon inte följer med, men jag får se fram emot ett till besök!! jag saknar min familj =( (jag inser att jag skriver det i varje inlägg och att jag låter sjukt deppad, men jag mår faktist bra!) jag tror att jag ska slå iväg en pling till farmor när jag är på väg hem från puben.

hmmm.... jag beställde precis en kopp kaffe och fick en kanna the.... knäppt. men det var gott the så jag klagar inte. =P haha, man kan ju inte gå tillbaka och säga att han gjorde fel, han är söt och snäll. han ger mig alltid chokladpinnar till mitt kaffe och ler alltid jättesött, så han ska man inte klaga på!
en person man kan klaga på här är dock "the garden gnome". vi kommer hit varje dag och dricker kaffe eller öl, aldrig har jag behövt visa leg, men den dagen jag råkar glömma det hemma ber han mig om det trots att han vet exakt vem jag är och att jag är över 18..... han kallas the garden gnome för att han ser ut som en =P. om man bortser från skägget, håret och tomtekläderna, haha. men jag tycker ialla fall att han påminner om en!

på tal om leg, ni ska aldrig mer klaga på folk (som ni aldrig har träffat förrut) leggar er på klubbar. det är helt omöjligt att veta! jag har leggat 30-åringar! vissa ser bara unga ut och de blir inte glada när man ber om leg, men jag måste! polisen skickar undercovermänniskor för att kolla ifall man serverar minderåriga och ifall man skulle glömma att legga någon av dem ryker alkohollicensen, baren och jobbet. så det är lika bra att fråga! så klaga inte längre (jag kan dock klaga på HMV för jag ser INTE ut att var under 15! jag är 20 år för bövelen!!)

jag måse säga att jag känner mig lite äldre! det kan vara det faktum att jag har flyttat hemifrån och leker vuxen, men det är faktiskt skillnad sedan i fredags. jag vet inte varför och jag gör inget annorlunda. jag vaknar fortfarande vid 2 på eftermiddagen men jag känner mig lite ledsen över att jag sovit bort hela dagen... jag börjar bli gammal, snart kommer jag väl tvinga mig i säng vid nio och vakna vid 5 på morgonen som farmor, haha. fasst hon har iof ändrat på det, när jag var hemma hos henne och käkade lunch för några månader sedan sa hon att hon hade börjat vakna vid 10 eftersom hon blir fast framför two and half men varje kväll! hon är för söt, ska ringa henne snart!

nu börjar puben bli full av grönklädda människor och enligt facebook ska många ut och festa ikväll (uppenbarligen är det många i sverige som ska det också. har aldrig hört talas om någon som firar det i sverige förrut, men men. det kanske är en stor grej och jag är lite efter, vem vet. skulle inte vara första gången!) jag tänker dock stanna inne och fira dagen genom att gråta framför titanic (sa jag det i mitt förra inlägg...?).

ÅH! en grej till. igår när jag skrev mitt test sa Aurelien att han hade hört massa bra saker om mig! de är uppenbarligen jättenöjda med mig, förutom med mitt sjuktdåliga resultat på cocktailtestet förra veckan! men eftersom jag hade alla rätt igår (förutom två saker som Aurelien hade ändrat från lappen, men hur skulle jag kunna veta dem lixooom..?) så är det lilla problemet löst. jag kan alla cocktails, jag säljer flest dubbles och jag säljer mest på av allt på hela stället. jag ler alltid och skämtar med kunderna. mitt enda fel är att jag inte riktigt kan höra vad de säger ibland och att jag leggar 30-åringar, men det är överkomligt! haha. jag trivs.

PUSS


Pappa

Tur att vi kommer snart så vi får hjälpa till med lite inköp. Tänk att det ska vara så krångligt att få ett konte. Men dom är rätt konservativa där borta. Vi längtar jättemycket efter att få träffa dig! Ska bli jättekul! Få se om lägenheten duger till en kissemiss:)Hoppas det blir soligt och skönt när vi kommer. Här är fortfarande massor med snö! Måste också testa baren. Vi ses på lördag. Vi ringer när vi är på hotellet. Vi landar strax före 11 sen tar det väl ett par timmar tills vi är framme./Puss papps

2010-03-17 @ 20:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0