jaha, då var man ett brottsoffer då.

igår var jag ute med Gio, Christine och 3 av Gios kompisar. det var riktigt kul tills i slutet av kvällen när jag har separerats med resten av gruppen för att ta bussen hem. jag sitter där och väntar och ca fem minuter innan bussen kommer en kille och ställer sig och väntar. jag tittar bak på honom (han står snett bakom mig) och antar att han bara väntar på bussen precis som jag.
sedan kommer bussen och jag ställer mig upp för att vinka in den. då känner jag att någon knuffar mig bakifrån och sedan ser jag honom springa i väg med min väska. jag blir arg (såklart) och springer efter honom och skriver otrevliga ord efter honom. sedan släpper han bara väskan och helt plötsligt kommer en polisbil körandes med blåljusen påslagna. jag börjar hysteriskt vinka på dem och de svänger in efter killen på en tvärgata och sedan hoppar en polis ut och följer efter honom till fots. jag fattar inte riktigt vad jag ska göra men jag har fått tillbaka min väska iallafall. en kille kommer fram och frågar om jag är ok, och sedan kommer en gatstädare fram och kollar så att jag är ok. jag går tillbaka till regent street (han snor min handväcka på fucking regent street lixom! sjuka jävel.) och sedan kommer en polisbil körandes och stannar bredvid mig. jag står och pratar med Gio i telefon och är lite smått hysterisk men polisen kommer ut och då lägger jag på och lugnar ner mig lite. de säger att de har fångat killen och att jag måste följa ner till stationen och lämna ett statement. så de kör mig till stationen och där får jag svara på frågor i två timmar.
poliserna var hur gulliga som helst och det fanns till och med en svensk polis! hon var jättesöt.
sedan skjutsade de hem mig, men de tog min väska, den var uppenbarligen bevismaterial. (fingeravtryck och sånt). det kommer förmodligen gå till rättegång och eftersom han knuffade mig blir det rån istället för stöld. det är uppenbarligen väldigt allvarligt och ifall han har gjort något tidigare kan han hamna bakom lås och bom... men jag vill inte vittna i rättegång, advokaten kanske är elak och pressar mig tills jag inte vet vad som är rätt eller fel längre.. usch, jävla idiot. dessutom sabbade han en helt perfekt kväll.
jag är dock glad att han släppte väskan, jag hade två checkar med mina senaste löner i den (jag vet, dum fan var framme igen). dessutom hade jag min adress (på lappen som hörde ihop med checkarna) och mina hemnycklar. hade ju vart kul att komma hem en dag och hittat dörren öppen med datorer borta. som ett litet körsbär på toppen liksom...
 
jävla sprinter den där polisen var! han lubbade efter och hann ifatt killen! sedan kom han tillbaka och sa att han aldrig sprungit så i hela sitt liv och att tack vare mig fick han sin dagliga träning, haha. de var verkligen jättegulliga! han som intervjuade mig på polisstationen tyckte att det var väldigt roligt att jag var svensk och hette agneta (ABBA! haha, fick samma sak på banken). dessutom hade han precis köpt girl with the dragon tattoo och roxette spelades på radion. haha. sverige är överallt!

gio har ringt och skickat en massa sms för att kolla att jag är ok, han verkar va ganska orolig. sötnos =) men jag mår bra, jag blev ganska så chockad när det hände. helt skakig och så. men folk var gulliga och polisen lugnade ner mig, men det hindrade ju inte mig från att ringa hem i fullpanik när jag kommit hem och storgråta för mamma i telefon. haha, hon måste ha trott at något hemskt hade hänt, hennes dotter ringer hem vid 7 på morgonen, storgråter och skriker att hon blivit rånad, haha =P jag hade inte riktigt klassat det som rån, men polisen gör det. så fort det är minsta lilla våld inblandat är det rån, så....

de skulle höra av síg när de visste ifall det skulle gå till domstol eller inte, men det kommer det troligtvis att göra, får bara hoppas att Aurelien ger mig ledigt då... =P
frågan är ifall jag kommer våga gå hem själv längre, christine hade kanske rätt endå...

Tant Lisa

Men gud stina! vilken upplevelse! jag är chockad! att din reflex var att springa efter honom liksom, jag hade stått med öppen mun som ett fån.

Du får börja ha på dig överfallslarm, pepparspray och ha nyklarna som knogjärn. jag skojar inte unga dam! mm precis.

Du måste vara skakad, herre min store skapare.

ta hand om dig för 17.

2010-03-31 @ 11:02:41
Luisa

WTF?! Vilken tur han inte gjorde illa dig kompis :O

Gud va hemsk, jag kommer nog inte att hälsa på dig i farliga England. hahahahaha

Men kul att du mår bra XD

älskar dej

puss puss <3

2010-04-01 @ 16:39:24
URL: http://bittersweetsimphony.blogg.se/
Emma

HERRE MIN SKAPARE! Stina, You are living on the wild side of life... (måste tillägga, haha - på regent street! haha, man tror man är säker)

2010-04-13 @ 08:16:12
URL: http://voirmoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0