sova..?

kom precis hem från jobbet. det är ljust ute. något är fel.... jag tog ju detta jobb så att jag aldrig skulle behöva se solen =P

glömde mitt apron hemma i dag, så det skapade problem på jobbet. det värsta var att jag tappade bort min waiters friend. hur ska jag kunna leva utan denna lilla makapär..? bästa uppfinningen på jorden. kapsylöppnare, korkskruv och kniv i samma lilla sak. genialiskt.

inget annat här hänt. giovanni har åkt till italien i några dagar, men på söndag ska vi alla ut och "fira" att han har slutat. det är inte lika roligt på jobbet utan honom. min brist på iskastartävlingar har gått så långt att jag hällde is innanför en kunds tröja idag! jag behöver någon att kasta is på!! (och någon att lägga ögonen på när jag inte har något bättre för mig. eye candy!!) carlos får ta hans plats när det kommer att hjälpa mig bakom baren. ni förstår att vår bar är ganska dåligt upplagd. jag, som en relativt kort männsika, når inte upp till de stora vinglasen när de börjar ta slut på hyllan, för då står de jättelångt in. därför måste jag ha en lång människa som tar ner dem åt mig. detta brukade vara gio, men eftersom han inte längre är där får det bli carlos. han skrattar lika mycket åt mig som gio gjorde varje gång jag behövde hjälp, så det är nästan samma sak. tror dock inte att jag kan be om carlos hjäläp när jag ska öppna en flaska moët, det får någon annan göra. han kan nog inte öppna shakers när jag slagit ihop dem för hårt heller.
en sak som ni borde veta är att bartenderyrket inte är något för den svaga. champagnekorkar, speciellt moët, sitter ibland stenhårt, och shakers ska slås upp. jag, som inte har tränat sedan urminnes tider, har därför problem ibland. som tur är finns det ofta en stark man i närheten som mer än gärna hjälper en liten dam som jag.

det duggregnade när jag gick hem och jag upptäckte precis att jag luktar blöt hund. mysigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0