sjukdom

usch fy och blä. min hals är helt igengrodd med slem som väldigt gärna vill up genom en underbar hosta som skär i halsen. det gör ont. alla ä'r sjuka. vi är aldrig en fulltalig grupp längre, en dag var en tredjedel av gruppen borta från skolan. trotts detta begår alla misstagen att gå ut och att sova aldelles för lite. dessutom äter man i princip bara skit här. inte nyttigt alls, för nyttigt är dyrt. jag linda och astrid försöker i alla fall trycka i oss grönsaker och linda har massa vitaminer som hion bjuder runt.

vi hade idag återigen besök av vår lilla husmus. helt plötsligt sprang han över golvet trots att vi inte längre har mat i rummet. men han kommer väl ihåg att vi har haft det här så han kommer tilbaka och letar. så lämge han inte hoppar på mig är jag nöjd. jagtror att jag ska döpa honom, Sir Charles de Mimsy Porpington. fint namn.

i morgon är det flaringdagen, vilket innebär att det kommer en flaringgubbe till baren och lär oss, det ska bli kul, men vince har ju lyckatsplanedra det hela dåligt, vi ska provsmaka 40-50 likörer innan vi flarar. det kommer ju gå bra. inte.

idag hade vi ölprovning. sjukt skoj. vi testade kanske en 10 olika sorter och man fick varsitt glas som man varje gng fyllde till en tredjedel. grejen var ju den att jag och astrid alltid fick ta sist och det var slltid massa kvar i flaskan.... man blev lite glad, som man säger här i london.

i går var vi på bar crawl, vilket innebär att man payar 10 pund och sedan har man gratis inträde på fem klubbar och på varje ställe får man en gratis drink eller en gratis shot. det var kul, men tyvärr hamnade vi ju på zoobar, vilket är ungefär dden sämsta klubben i världens historia. drinkarna där smakar även skit. men det var kul, trots att micke glömde sitt leg så att han och linda gick för att hämta det men aldrig kom tillbaka. men jag och astrid vet hur man roar sig! när vi kokm hem sedan snodde vi lite bröd från hostelets brödbox som de har till frukosten och gjorde de skabbigaste varma mackorns som någonsin skådats. jag och micke hade även en tävling. han skulle få fem nummer den kvällen och om han lyckades skulle jag vara hans butler i en dag. om han inte gjorde det skulle han vara min butler för en dag. han lyckades inte, men när jag påpekade det slog han på mig, så jag tror inte att han kommer vraa min butler =P

en liten anekdot om dagens prestationer bakom baren. jag försökte öppna boston sakern åt fel håll hela tiden, och linda lyckades på något sätt skära upp hanleden när hon skulle öppna sin shaker. den har inte ens vassa kanter, men jag tror att hon kommer få men för livet, hon kommer aldrig våga slå upp en shaker igen, haha!

jsg ksn verkligen inte vänta tills jag kommer hem och hälsar på! det ska bli skitkul att visa mina skills =P dessutom ska jag träffa miss pau den 15 februari! ska bli kul att träffa någon hemmifrån! jag saknar henne! dessuotm gillar jaginte att hennes husmor är en überbitch! om hon inte skärper sig får hon möta mitt vrede!

nu är det återigen dags att gå tillbaka till pluggandet. vi kör drinkmemory, vilket innebär att man drar ett kort, säger vad som är i drinken och har man rätt frå manbehålla kortet. den som har flest kort vinner, obviously. pöss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0