kursens sista dag.

idag hade jag mina sista prov. blanda drinkar och free pouring. jag fick även tillbaka mitt teoriprov.
på teorin fick jag 95% vilket är a+ (är man ett mvg-barn så är man..! ;)) det var så sjukt kul bakom baren! han sa tre drinkar och så skulle man göra dem, med riktig alkohol!! wieee! jag fick göra en mai tai, en amaretto sour och en sex on the beach. resultat var max 10:
mai tai: 8,5 (short pourade rommen och av någon dum anledning toppade jag med soda water... dumfan)
sex on the beach: 9,5 (short pourade orange juice)
amaretto sour: 10,0 (en perfekt jävla tia!!!)
så hittills har jag fått 38% + 28% = 66% viulket innebär att jag är godkänd!
sedan har jag inte fått reda på free pouringen, vilket jag iof sög på, och 10% extra bakom baren. om man fick under 3.5 minuter på tre drinkarna kan man få 10% extra, jag fick 3 minuter och 6 sekunder, så jag hoppas på lite extra poäng!! free pouringen står för 20% och skulle inte vara förvånad om jag fick 0% =P men jag behöver bara 4% upp till ett B vilket är mer standard =P. på tal om tider, jag var snabbast i baren dittills. vet inte hur de efter mig hade för tider, men av alla de före mig, vilket var typ hälften, var jag snabbat! im the fucking champion! (ja, vi fick dricka upp våra drinkar efter, så ja, jag är lite smått berusad)

ikväll ska vi ut, först till B@1 i soho, vilket är en väldigt trevlig bar! där bjussar vince på 2 drinkar. sedan ska vi till china town och käka, vilket vince och bjussar på! han är en snäll man! (han har iof råd eftersom marijoteten av de 15000 som vi betalade för kursen går till honom, vi är 21 på kursen så pengar är nog inget större problem för honom).
sedan ska vi på nattklubb.vilket ska bli skoj! inget plugg, bara fest, det ser jag fram emot! det känns som studenten all over again! nästan...

justja.. haha. julia och hennes kompis som också går på kursen skulle bo med "dum". men de dumpade henne och köpte en lägenhet utan att hon visste om det (ytterst fittigt) och berättade det två dagar senare. dum blev ledsen och arg så att hon berättade för vince att de hade fuskat på provet (vilket de iof hade gjort) så vi får se vad som händer med dem! hahah!

alla ligger och sover, men jag är inte trött! men man kanske bode få sig några timmars sömn så att man pallar med i kväll! puss puss!!

Ullis

Superbra jobbat sötnos :)

2010-01-28 @ 17:41:07
Harez

Grattis älskling :)

2010-01-29 @ 20:20:02
lisa

Grattis min vän det gjorde du bra!

2010-01-30 @ 11:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0