finally back online!

efter en liten period av fattighet har jag äntligen pengar till att köpa nytt internet! yeey! thanks mom and dad! jag har ingen aning om när mitt senaste inlägg las ut, men jag antar att det var väldigt länge sedan, ledsen för det! eh.. vad har hänt i detta land... inte så mycket....
jag har träffat johan, vi hade det riktigt mysigt, åt, drack och gick till big ben och buckingham palace, där jag passade på att ropa lite efter Prins Harrey =P det var riktigt roligt =)
jag har även träffat på karin, lunchade på mcdonalds golv och shoppade lite... köpte en fin klänning! jag har köpt på väldigt fina klänningar, båda paljett =) tillsammans kostade de 15 pund, vilket är cirkus 180 kr, riktiga kap.
har inte så många roliga historier att berätta, alla har hållt sig ganska lugna senaste veckan. jag och astrid var ute för några dagar sedan, på ett ställe kallat 'Thirst' som ligger i soho. grymt ställe, härlig cocktail bar. slösade bort våra sista pengar på goda drinkar, båda våra kort blev nekade, haha. som tur var blev mitt inte nekat förrens jag skulle köpa fyllechips på vägen hem, haha.
var ute i går också, blev bjuden på drinkar, grasshopper, gott gott. dock ett litet orosmoment när micke helt plötsligt bara försvann utan att säga till, men hn dök upp senare så det var lugnt, han skulle ut och köpa mjölk efter att vi gett honom en tabascoshot.... hihi. man kan ha väldigt roliga med tabasco! när någon går iväg för satt gå på toa ett ngt liknande häller man tabasco i personens sugrör, så mycket så att drinken täcker det, ju mer kvar i glaset ju mer tabasco får man, det smarta är nämligen att om man gör det på rätt sätt stannar tabascon i botten av sugröret och täcks av drinken, den blandas inte heller med drinken. men när man sedan använder sugröret får man en trevlig liten överraskning. är man polare med bartendern kan man även be dem att ge personen salt i vattenglaset som de kommer att be om... mycket kul hihi. Pelle blev väldigt utsatt i går, stackarn. han drack gomme blandat med vad jag tror var gomme blandat med hallonsås, men när han kom tillbaka från toa hade vi lagt i en extra ingrediens.. hihi.... han gick på olika tabascodrinkar ett antal drinkar innan han slutade gå på toa, hahahha!! (för de som inte vet vad gomme är så är det en del vatten två delar socker, och används i många drinkar, bland annat mojito och caipirinha) och nu lyckades jag på något sätt få daqtorn att tro att jag ville ha allt i kursiv stil, och det går inte att stänga av.... pucko stina...

skolan rullar på, fick en utskällning av vince idag, han tyckte att jag var långsam (vilket jag var) och att jag var korkad för att jag glömde två ongredienser i en zombie... (vilket jag också var..) men men, sånt händer. har känt mig helt tom i huvudet i flera dagar, tror jag håller på att bli sjuk, nästan halva klassen var ju hemma med feber och hosta idag, så det är väl bara en tidsfråga...

svar till P: alla särskrivningar beror på att jag endast skriver på engelska nu för tiden och i detta land sitter inga ord ihop. det är skrämmande hur snabbt man glömmer svenska och kommer in på engelska. jag har blivit media, varannan mening är på engelska.....


pusss!

Ida

Glömde säga att jag älskar dig.

2010-01-19 @ 22:29:55
URL: http://lailonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0