första arbetsdagen.

idag har jag min första arbetsdag, det vill säga första gången jag jobbar och faktiskt får pengar för det. Aurelien har gett min läxa på drinkar och vin och trots flera timmars plugg i går har jag fortfarande inte fått in 5 stycken av dem. och vinerna kan jag lite halvdant... jag borde vara hemma och plugga istället för att blogga, men det är roligare  att blogga.... ska va på jobbet vid halv fyra, vilket innebär att jag måste åka vid tre och göra mig i ordning vid 2. så när jag dryckit upp mitt kaffe blir sdet raka vägen hem och sedan plugg tills dess!
det låter mycket med en timme att göra sig i ordning, men det är inte direkt ekenstandard på hur man ska se ut! man kan inte komma inrultandes i mjukisar och linne, utan här ska det vara helt svarta kläder; svart pennkjol, svarta strumpbyxor, svarta ballerina och svart skjorta. detta tar inte så lång tid att slänga på sig, men sedan kommer försköningen. tänk dig att du ska ut på krogen. det är en speciell dag, kanske en födelsedag eller första partykvällen på länge. då vill du vara uppstajlad. så ska jag se ut på jobbet. Aurelien och Mat tjatar på oss alla om att vi ska "look sexy", "look glamour", "look like youre the one going out". detta innebär:
-en vanlig sminkbas
-mejkade läppar
-eyeliner
-massa svart ögonskugga
-långa ögonfransar
-tillfixat hår (typ korkisar, snygg uppsättning, eller liknande)
-smycken
så, det tar lång tid att göra sig i ordning.

åh! jag är säker på att alla ni där hemma kommer bli mycket stolt över mig när vi hör detta! Linda var på jobbet igår och jag fick sitta hemma alldeles alena, när jag kommer på "fasen, jag glömde tvätta min svarta skjorta som jag måste ha på jobbet i morgon!!". så jag samlar ihop massa svarta kläder, går upp till tvättmaskinen och tvättar! helt själv! ingen hjälp what so ever! jag börjar lära mig att leva utan mamms! känner mig väldigt duktig! jag hade till och med vett att inte torktumla skjortan!

på tal om mamms, så har hon och pappsen börjat planera in en resa till londonland! woppie, woopie, woopie! hoppas de tar stora resväckan, för jag har många önskemål på varor som ska föras med in i england! =D jag är förstås väldigt glad att de kommer och hälsar på också, jag villl inte bara ha grejor! jag är inte girig!

puss 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0