donken.

mcdonalds kommer bli mitt andra hem. vi har inget internet och närmaste och billigaste ställe som erbjuder fritt wifi är just donken. fan vad tjock jag kommer bli ;)
lite mer info om lägenheten nu när jag har mer tid att skriva.
den är väldigt liten, ett rum som inkluderar kök. så vi sover och lagar mat i samma rum. sedan har vi en liten toa med en ganska ofräsh dusch, med en fruktansvärt dålig stråle, men det funkar. vi har varit på primark och ikea och köpt upp oss på grejor så det har blivit riktigt mysigt. väggarnaär ganska fläckliga så vi täcker den med vad vi har, har köpt vykort som vi ska sätta upp och sedan har vi hängt upp Astrids kvarglömda tröja =)
vi har en tv, men inga tvrättigheter =P vi funtar på att köpa ett paket som innehåller tv, telefon och internet. vi behöver ju inte telefonen men det måste man ha för att få internet... och det behöver vi! vi har dessutom en dvd, så vi ska ut på jakt efter billiga filmer! det sägs att det är billigare här så om man kan hitta true blood serien till ett fyndpris hade det ju varit guld! 

idag har vi haft storstädning. lägenheten var ganska skitig och äckig så den behövde en rejäl städning, vilket den idag fick. vi har skrubbat väggar och golv, känner oss väldigt duktiga.
vi har dessutom tvättat och jag tror jag har lärt mig tvättmaskinen! fan va grym jag är!
vi missade vår öppning att söka jobb idag, men har sökt ett tiotal redan, så det gör inte så mycket ifall jag inte sökte idag. har dock inte fått napp än, men det kommer väl.
vi köpte lite fler vykort idag också, så vi kan inreda fint. vi hade faktiskt tänkt gå ut och söka, men när vi kom till puben som vi tänkte söka på var det obehagliga italiernare där, så vi stack illa kvickt. dessutom hade de inte ens pourers i flakorna, så det kan itne ha varit ett speciellt bra ställe.

jag trivs väldigt bra här i london, älskar vår lägenhet, den ligger så centralt och är så liten och mysig. idag lyckades vi till och med få det varmt där inne! vi tände en massa värme ljus och hade igång elementet och då blev det varmt! vi lyckades faktiskt få igång ett annat element, men det luktade så illa att vi stängde av det, haha.

ikväll är det utgång som gäller, B@1, jiipiie! det ska bli skoj! men först ska vi hem och äta köttbllar, potatis och brunsås som vi köpt på ikea. de hade en massa svensk mat där, det ar mycket trevligt! jag gillar svenska ikea, men jag gillar utländska ikea mycket bättre, mest eftersom det känns som hemma =P

inget nytt på någon annan front, ska försöka hitta internet så fort som möjligt så att jag kan uppdatera bloggen utan att behöva köpa kaffe eller gå till ett internet cafe! bara att börja leta billiga paket helt enkelt!
puss!

Harez

Duktig flick du är! :)

Bra at du köp det msta på ikea, de bra & billigt =D

Pusss <3

2010-02-16 @ 00:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0