söndag.

slet hårt igår! jobbade från sju till fyra och var i baren där nere (som jag hatar att vara). vid två säger agi till mig att gå upp till den andra baren för hon och gio ska gå hem. så då står jag där helt själv med de tre kunder som sitter på övervåníngen. ganska trisst.... men men....
hade mitt nya fina löshår =P beställde clip ons och de kom i går så när jag sätter i dem har jag hår ner till midjan, mycket nöjd är jag! satte allting i en stor fläta och både personal och kunder sa att det var fint =) när vi var klara med stängningen frågar sarah hur gammal jag är nu. hon säger att hon var servitris vid 20 och att om tio år kanske jag är där hon är. när jag säger att jag gärna skulle vilja det, att jag vill öppna min egen bar säger hon att det är ett väldigt bra företag att utveckla sig till manager i och att jag skulle utvecklas väldigt bra inom detta företag. hon säger att ifall jag vill kan hon när jag har jobbat lite längre och börjar bli redo för det hjälpa mig att hitta en bra väg att gå för att bli manager. hon är jättegullig, kallar mig alltid honey eller darling. väldigt många har svårt för henne eftersom hon är ganska sträng, men hon vill bara att allt ska vara så bra som mljligt, och hon är ju manager, det är hennes jobb. dessutom är hon mycket bättre på att säga när något är fel än vad matt och aurelien är. jag gillar sarah, jag gillade henne i inte i början för jag trodde att hon tyckter att hon stod över alla andra, men hon är jättegullig. igår satt vi och pratade om hennes dotter och hur det är att vara bartender och massa andra saker. hon är inte alls snobbig, hon är gullig. 

en annan gullig människa är min granne. för några dagar sedan träffade jag på henne på väg ner från tvättstugan och då säger hon att hennes kompis har get henne kläder men de är alldelles för små för henne. så hon ger mig ett par byxor från french connection, ett par från något annat märke och ett par lewis jeans. helt nya, lappar kvar och allt! lewis jeansen var i storlek 26 tum i midjan så jag tänkte att dessa komer jag inte kunna ha, men de passade faktiskt! det var inte länge sedan jag traskade runt med 28 i midjan, och nu har jag 26. visst, det är inte speciellt bekvämt, men de måste gås in lite, de kommer töja sig. därför tillåter jag mig själv att njuta av denna 40 grammare pringels jag har införskaffat mig.

ikväll är det middag med farbror anders, maud och johan! det ska bli kul, de kom förbi babble, men jag han inte prata med dem, det var mycket folk..... (så mycket var det inte, men jag var ensam i baren) de bor precis här, typ 100 meter i från var jag sitter nu. jag hade egentligen tänkt gå till walkabout efter, men i morgon börjar jag vid 11.30. på morgonen!!!! jag kommer vara själv hela dagen, ingen barback ingen servitris ingen annan bartender. den enda jag har är matt. jag ser inte fram emot det.

nu är klockan halv fem och det börjar bli dags att dra sig hemåt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0