humörsvängningar.

vilket härligt humör jag har varit på de senaste två dagarna....
i förrgår på jobbet har jag noll energi och känner mig relativt missnöjd med att göra något annat än att ligga hema och se på film, men jag går ändå in bakom den där jävla baren och fejkler mig igenom kvällen. för att denna historia ska kunnas förstås ordentligt måste jag först berätta om våra happy hour priser:
-halva priset på de flesta vinflaskor.
-10 punds rabatt på alla champagneflaskor.
-alla cocktails (förrutom champagne cocktails) kostar £3.95.
-en flaska staropramen kostar £2.5.
-halva priset på rustic och veggie platters.
-happy hour äger rum mellan 5 och 8 varje kväll i veckan.
så enkelt var det. det sitter tre personer i baren och dricker gin och tonics och pints av staropramen (pintsen är inte på happy hour). när happy hour är slut bestämmer de sig för att gå, och ber mig om sin nota (de hade lagt kortet bakom baren). den ligger på 70 pund och de frågar mig hur detta kan ha gått till. jag ger dem en detaljerad lista på vad de har druckit och förklarar snällt att eftersom de har druckit x antal dubble gin and tonics ligger priset på den nivån. de blir sura och säger att de trodde att det var happy hour. jag förklarar vår happy hour för dem och de säger jaha, men varför sa ni inte det? vi hade ju inte druckit gin och tonics ifall vi vetat att de inte var på happy hour. de ber mig att i alla fall ta av service chargen och det gör jag. när jag kommer tillbaka till dem har mannen i sällskapet arbetat upp ett jävla tal och bestämmer sig för att stå och skrika lite på mig. babble har igen hospitality eftersom vi borde ha berättat för dem att gin och tonics inte är på happy hour. han står och skriker i kanske fem minuter och jag ber honom att inte skrika på mig eftersom jag inte kan göra något åt det, det är beklagligt att de har missuppfattat men det är ingen anledning att skrika på mig och ifall han lugnar ner sig kan jag hämta en manager som han kan få prata med. då är jag uppenbarligen korkad och han har visst rätt att skrika på mig eftersom vi har gjort fel (helt ärligt, det är han som har gjort fel. de frågade Agi ifall det var happy hour, hon sa ja, och de började beställa. visst hon kunde ha sagt att de inte var på happy hour, men det är inget man tar sig tid till när man har massa kunder som väntar. det är klundens egna skylldighet att ta reda på var happy hour innebär). Alex kommer fram och lägger en arm runt mig och tittar på mig med en blick som säger att kunden är dum i huvudet. då brister det för mig. jag har samma dag fått min mens (och som de flesta tjejer vet är man inte i sitt vanliga skick denna dag) och jag har i princip varit ett emotionellt vrak hela dagen. så jag vänder på klacken och går ut i köket. där börjar jag storgråta. jag försöker lite diskret gömma det från de andra i köket genom at vända ryggen till dem, och torkar bort tårarna. sedan kommer Mat in i köket, och jag måste ju prata med honom om denna kund och be honom gå ut och prata med honom. när Mat ser mig stannar han up och säger¨: "Babe, what happened? are you ok..?". jag försöker, genom tårarna, förklara för honom och sedan pekar jag ut killen. Agi kommer fram och kramar mig och Mat säger åt mig att ta en liten paus, gå ut och ta lite frisk luft, fixa sminket och lugna ner mig lite. när jag sedan kommer tillbaka till baren frågar han hur det är med mig och säger att kunden ville att han skulle be om ursäkt till mig, han hade inte menat att jag skulle börja gråta. men skrik inte på folk att de är dumma i huvudet då, miffoo! jag tror att allt löste sig dock, att de betalade. Ullis kanske har rätt, att börja gråta kanske är bästa sättet att få sin vilja igenom på =P.

så igår. fram tills kloclan halv två, två var jag full av energi. jag var på ett sånt lysande humör och allt gick sjukt bra! sedan går kortmaskinen sönder. och kunder blir arga för de har inga kontanter och kan inte betala för fler drinkar. folk köper drinkar trots att jag har sagt åt dem att kortmaskinen inte funkar och de har sagt, ja jag har kontanter, inga problem. när de sedan ska betala har de inga kontanter. jag känner hur all energi rinner av mig och jag blir trött, förbannad och vill bara slå ihjäl allt och alla. när vi tillslut stänger och börjar städa börjar jag ställa upp glas. eftersom de fortfarande är blöta glider de ur min hand och jag lyckas pajja två glas. (inte på samma gång) och sedan trillar ett ner från en hylla. Gio och Carlos tycker att detta är skitkul, men jag, som är på ett jävla humör, är inte road. tillsist fräser jag åt dem att ifall de inte håller käften krossas de nästa två glasen mot deras huvuden. Gio kallade mig 'rude', men de slutatde efter det i alla fall och lät mig stå i mitt hörn och fippla med diskmaskinen. sedan hade ju dumfan valt att ta stövlar med klack till jobbet, oich det fick man ju lida för. mina skor som jag har på jobbet är underbara, men fötterna är uppenbarligen ändå trötta när jag slutar, i vart fall för trötta för klackar.

Som jag trodde så tänker Aurelien inte sluta fråga mig och Gio om vi dejtar. när vi stängde baren i går frågade han alla om de kunde känna lukten. alla frågade, vilken lukt? "the smell of loooooove!" svarar han nöjt och sedan tittar han på mig och gio och garvar. när vi sedan har städat klart kramar han mig och frågar mig om jag vill gå in i bakrummet och hångla lite med gio, helt ok med honom säger han. jag säger nej och han frågar varför. jag svarar att Gio är dum som retas med mig för att jag råkade krossa några glas. då försöker Aurelien strypa mig istället.

puss på er!

ullis

Äntligen har du förstått det jag alltid vetat =)

Föresten är jag hemma en vecka för jag har praktik. Dúm du är som inte är här..

PUSss

2010-04-10 @ 19:26:52
Luisa

Nu kommer du känna dej väldig glad av det jag kommer säga till dej här och nu...................redo?........................

Jag är avundsjuk på dej. hahahahaha. Du verkar ha det hur roligt som helst människa. Dina arbetskamrater verkar roliga, fast de ibland beter sig som skit, hahahaha. Och han Giovanny oj oj oj, love is in the air.

Det där med humörsvängningar, asså min kära hurmörsvängning-syster du är precis som jag. Glad ena stund/dag ledsen och arg nästa stunden/dagen. Trodde jag va ensam om det, hahahaha

<3

2010-04-11 @ 18:19:26
URL: http://bittersweetsimphony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0