leg.

en grej som jag har glömt skriva, och som är så pinsam och dum att den måste ut!
för ett tag sedan gick jag och linda och köpte filmer på HMV, tror jag nämnde det, sex and city och changelling tror jag att det var.
jag kommer fram till kassan och ska betala när killen frågar efter mitt leg. fattar först inte riktigt varför, tror att det har något med att jag betalar med kort, men ger lydigt fram det. sedan ser han lite skamsen ut och ber om ursäkt, jag fattar fortfarande inte varför, och jag fattar heller inte varför linda står och flinar.
sedan trillar poletten ner. filmerna är från 15 år, och killen är inte säker på att jag är över 15. jag har alltid sagt att jag ser ut att vara 16 år gammal, men jag får nu stryka det och säga att jag ser ut som 14. härligt. jävla miff, jag ser inte ut att vara FJORTON ÅR GAMMAL!!!!! linda tyckte att det var väldigt roligt, och hon pikade mig just för det! så det sitter visst i och jag kommer få lida för det länge! 

en annan grej som är lite underlig, kommer inte ihåg om jag har skrivit om detta, men jag nämner det igen bara för att. när vi var på ikea skulle vi köpa saxar till hushållet. det var tre saxar för typ 50p så nu kan ju lista ut hur vassa de var... när saxarna rullar fram till kassörskan och hon tar upp dem ber hon mig om leg. jag fattar inte heller varför, men hon tittar på det, frågar standard frågan: "var står vilket datum du är född" (engelska människor är dumma, de fattar aldrig hur gammal jag är genom att kolla på mitt leg, hur stor skillnad kan det vara mellan ett engelsk och ett svenskt leg egentligen? födelsedatumet är ju typ i mitten av kortet, hur kan man missa det..?) jag pekar ut var det står och sedan säger hon: "jag kan tyvärr inte sälja dessa till dig". huh...? nähe, varför inte frågar jag. "vi får inte sälja saxar, knivar eller bestick till folk under 21". okeeej.... jag säger, "min kompis är 21, får jag köpa dem om jag lovar att hon håller i dem?". "nej tyvärr, hon måste i så fall betala"... det slutar med att linda får gå till en annan kassa opch betala för saxarna kontant för att vi ska få köpa dem. seriöst! när man är 19 år har man lärt sig att inte springa med saxar! skärpning england!! någon som vet ifall denna regel även gäller på svenska ikea, eller är det bara england som fösöker sticka ut igen..?

PUSS!

ps. en liten förklaring för er som inte har stenkoll på de engelska pengarna. £ = pund (som de flesta kanske visste) och när det står p efter en siffra är det pence. så tro inte att jag tänkte köpa saxar för 50 pund, det hade varit dyrt =P ds.

lisa

men gud vad lustigt. typ gräns på 10 år kan jag förstå, men 21!? gäälet.

hahahahah stina 14 år. stina stooor tjej. Om det hjälper har jag också fått frågan om jag är 13 eller 14 år när jag skulle köpa cykel för jag kanske skulle växa liksom. S.K.Y.M.F.

2010-02-25 @ 15:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0