lediga dagar!

aaaah. igår var jag ute och festade natten lång. duktig som jag var gjorde jag bara av med 20 pund. det räcker till 4 drinkar på B@, men tro mig, det blev mer än så. blev bjuden på typ 6 stycken. naaaajs! först var vi på B@1 och sedan gick vi till roadhouse och sedan vidare till donken =P. sedan gick vi hem men på bussen träffade vi några trevliga argentinska rugbyspelare som vi i alkoholenstöcken hängde med i en timme. men de var snällla, så det var inga problem. inget jag skulle ha gjort om jag var nykter men endå. tyvärr så reagerade linda fel på donkenmaten vi åt innan vi gick ut (donken två gånger på en dag, inte bra!) så hon gick hem efter B@1. men jag hade kul ändå! jag var på ett strålande humör och det är jag just nu med.
jag vaknade vid ett och satte mig och pluggade. mitt i pluggandet somnar jag och vaknar av att Mat ringer. efter att samtalet har brutits tre gånger lyckas han tillslut få fram att jag inte behöver jobba idag, vilket innebär att jag är ledig tre dagar tilL! fyra dagar i rad, inte illa, jag känner mig bortskämd! =D jag förtjänar det dock för de är väldigt nöjda med mig, till och med sarah verkar tycka att jag gör ett bra jobb, och hon är väldigt svår att behaga. detta vet jag eftersom cheferna har arrangerat små tävlingar för att få oss att sälja mer. den första tävlingen gick ut på att man skulle uppsälja så mycket som möjligt och den som gjorde det mest fick 20 pund.
laila är sjukt peppad inför tävlingen och är stensäker på att vinna, samma sak med Alex (usch vad jag inte tål honom). jag tänker "jag har ine jobbat här så länge, jag kan inte alla trixs än så jag kör bara på som vanligt och skiter i om jag vinner eller inte för mina chanser är ändå inte så stora." när jag kommer till jobbet nästa dag (lördagen) kör jag på som vanligt. efter ett tag kommer manager Lara fram till mig och säger "have you seen this note, kristina?". jag har sett lappen men inte läst den, så medans jag häller upp en pint läser jag igenom den. "Well done, and a happy birthday to Christina (haha, de kan inte stava mitt namn, detta för att hälften kallar mig Agneta... de blir förvirrade av mitt och christines namn. problemet med att de kallar mig agneta är att jag inte tänker på att de menar mig så de får ropa ett tag innnan jag fattar att de vill mig något.. haha) for selling the most dubbles. Pick up your £20 later". HAHA! jag vann, im the best! Alex var skitsur och skyllde det på att han städade hela kvällen (vilket han inte gjorde, jag var i samma bar och han hade en egen station hela kvällen och jag delade med Olivier). så jag fick tjugo fina pund som betalade mitt födelsedagsfirande! =D
i lördags låg det även en ny lapp framme. om alla bartenders tillsammans säljer för mer än 1500 pund får alla 20 pund. det var en totalt tom kväll, knappt några kunder alls, så det var en omöjlig uppgift. det var så få kunder att de skickade hem mig tidigare. men christine som fick stanna kvar berättade för mig igår att Sarah hade skällt ut alla eftersom de hade sålt så lite. de enda två som hon inte var arg på var mig och christine, för vi var de enda som hade sålt bra den kvällen. vi hade sålt mest av alla. hon var helt förundrad över att de två nya tjejerna kan sälja mer än de som har massor av erfarnenhet! hon var uppenbarligen redigt arg på dem! alex skyllde återigen på att han städade men det ville inte sarah höra. uppenbarligen var hon skitsur, men väldigt nöjd med oss. kvällen jag van hade jag tydligen sålt dubbles för 2000 pund (jag tycker att det låter sjukt mycket, kan christine ha sagt 200..?), hur som helst så är jag den som säljer bäst på hela stället, haha. fan vad nöljd jag är! det här kanske är mitt kall ändå!
men nu ska jag njuta av mina tre lediga dagar, och gå och spendera min present från linda! tror jag sa det igår, men det var ett presentkort på HMV, och de ska handlas upp nu! så blir det filmkväll ikväll! mycket mysigt!

det känns dock dumt att inte vara tonåring längre. man kan inte komma undan med dumma saker, tidigare var det typ, eh, men jag är bara tonåring, vad förväntar ni er. nu när jag är tjugo kan jag inte säga det längre. så jag har ett val: antingen börjar jag bete mig som en vuxen eller så följer jag Astrids fotspår och kör på som jag vill. det känns dock bra att jag fortfarande är pappas bebis, det kommer jag alltid att vara och bara för att jag är 20 vill jag inte sluta ligga i hans knä när vi ser på film och sätta mig i mammas knä och prata. vissa saker blir man aldrig för gammal för. jag tänker heller inte sluta sova med Kaj förrens jag har en katt. linda har faktiskt gått med på att skaffa en liten King Jasper, men jag ska prata med mamma och pappa först. de måste kolla så att katten inte vantrivs i vår lägenhet, jag är så förblindad av att ha en katt att jag inte kan se om det inte är bra för lille missen. men ifall det går ska vi börja leta. =) jag vill ha en misse att ligga och krama på när jag ska sova.

puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0