sömntutan är vaken igen!

usch, vad mycket jag sover, det kan itne ens vara bra. i natt sov jag 12 timmar, inte ens normalt...

hur som haver, igår hade jag träning på babble, vilket innebar att alla som jobbar där satt ner och Mat och Sarah stod och pratade om vad som måste förbättras, inte så intressant för er att läsa om. men sedan, precis innan jag ska gå frågar jag Mat om när jag ska jobba nästa gång. han ber mig gå till Aurelien, som sedan säger att innan jag går måste jag skriva på några papper. jag vet inte vad "some papers" betyder i Frankrike, men i Sverige betyder det iallafall några stycken och inte 40 stycken, som skulle ha flera signaturer på varje blad!!! jag tror jag skrev hundra signaturer! men men, sedan fick jag i alla fall gå och min första dag blir på lördag. och när alla papper var påskrivna var jag officiellt en medlem i babbles staff! woopiie!
efter kursen hade några gått ut för drinkar, och jag mötte upp dem (efter en och en halv timme av läsande och påskrivandes). först var vi på bar soho, där Kari-Lise från kursen jobbar, kul att se henne igen! hon blandade en mojito, en flying grasshopper (konstigt recept, ingen half och half.. ??) och en amaretto sour till moi! det var gott. sedan gick vi till ett annat ställe och fick drinkar till halva priset så jag drack någon frukthistoria som jag inte kommer ihåg namnet på. men den var också god.
sedan gick jag hem, och vad säger linda när jag kommer om inte "jag har lagat mat för ett helt kompani, så det är bara att värma på" (ok, inte de orden, det är bara jag och lisa som pratar så). hon är världens bästa roomie! hon lagar mat till mig! det är inte för inte som jag valde henne som "contact in emergency" (ok, hon är den enda som faktiskt bor i närheten av mig och hela tiden vet vad jag håller på med, men endå! hon förtjänar titeln!)

idag ska aurelien ringa och berätta för mig när jag har min personliga träning på babble, onsdag eller torsdag. får inte betalt för det, men endå! det är endå skoj! alla borde bli bartenders, för det är världens bästa yrke =D

PUSS!

Tant Lisa

kompani hrm, skulle jag aaaaaldrig säga, sannerligen inte.

2010-02-23 @ 18:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0