jaha, då var man anställd då....

du läser just nu Babbles nyaste anställda bartender! yep yep yep, stina har gått och blivit en hårt arbetande bartender! efter en sjukt rolig trial igår tog managern, Matt, mig till sitt kontor och berättade för mig att han var mycket nöjd och att han ville erbjuda mig en plats bland sina högt uppskattade bartenders! kommer dock bli mest helgjobb i början, eftersom de har så många, men om några veckor var det folk som skulle ge sig av och då skulle det bli heltid! =D skoj skoj skoj!
allt var dock inte roligt igår, till exempel när en snubbe kom fram och bad mig om hans kort som han lagt in bakom baren. jag bad honom då om den lilla bricka som vi ger ut när någon startar en tab, men han sa att han inte hade fått någon. det var jag som hade tagit kortet av honom, och det var även jag som hade gett honom brickan. han vart inte glad när jag sa till honom att jag hade gett honom en bricka och utan den kunde jag tyvärr inte ge honom kortet. han började bli otrevlig men som tur var kom en tjej som hade hjälp mig under kvällen och pratade med honom. hon fick honom på något sätt att kolla sina fickor, och vad låg där om inte brickan! han bad mig om ursäkt flera gånger, och lämnade dricks, så det var inte så farligt, men jag gillar inte att bli skälld på utan anledning och inte få säga emot. "kunden har alltid rätt" gäller även i england, men jag började bli arg och ifall tjejen inte kommit hade jag nog slutat vara trevlig.... det är väl bara att lära sig att bita ihop när såna miffs kommer... men utöver det var det hur kul som helst! jag fick blanda många drinkar! mest gin och tonic etc, men jag fick göra några mojitos, en woowoo och två strawberry clouds. annars var det mest regulars, men det var kul endåå! man får en sån kick bakom baren! vissa hoppar bungyjump för att få en adrenalinkick, men jag behöver bara göra mitt jobb, hur jävla najs är inte det?
personalen var helt underbar! fick inte jobba med christine, men det kommer jag få senare. det var hon tjejen, som jag inte kommer ihåg namnet på, och en kille vid namn Giovanni som jag jpobbade med hela kvällen. de var hur sköna som helst och det var något jag inte fattade hur jag skulle göra kunde jag bara fråga utan att de blev irreterade även om det var fullt med folk =) det var snällt!

idag träffade jag johan, marie och andreas. vi gick till en pub här i bayswater och åt. det var väldigt roligt, man har alltid roligt med dessa människor! vi har alla den lundgrenska humorn (även andreas trots att han i teorin inte är en lundgrenare) och som alla vet är det den bästa humorn en människa kan ha!

mammsen ringde och väckte mig i morse, vilket var tur annars hade jag nog glömt att vakna, haha. hon sa att hon och papps skulle börja planera in en englandsresa! YEEEY! det ska bli mysigt med dem på besök! vi har ju ett hotell som granne, så de kan bo där, nära och bra!

nu är vi tillbaka på prince alfred och dirkcer öl. inte för att linda behöver mer, hon jobbade ju också igår, hon jobbar på världens chillaste ställe där man får dricka när man jobbar (avis) så hon drack under hela kvällen, och när baren stängde för allmänheten fortsatte personalen med sitt party. jag, som suttit uppe till tre och sett på film och hoppats på att hon ska komma hem, vaknar klockan halv tio på morgonen av någon står och värmer på lasagne. det är linda som precis har kommit hem. jag vet inte om hon har nyktrat till än, men de fyra timmarna sömn hon fick har nog hjälpt till lite... hon är knäpp. det är någit som är jävligt trisst på helgerna. hon kommer, som tidigast, hem vid halv fem, medans jag, absolut senast, kommer att komma hem vid halv fyra. dessa helger har jag varit hemma vid halv 11, 11 och då blir det till att sitta ensam och roa sig själv, eller somna själv, vliket jag inte tycker är det minsta roligt. trott eller ej! jag har svårt för att vara ensam, fan vad jag har förändrats!

den andra puben jag hade trial på har inte ringt, jag tar det som ett nej. jag vill inte ens jobba är, jag var typ orolig för att de skulle ringa och säga att jag har fått jobbet. jag vill inte spendera ett år med att hälla upp öl, jag vill blanda cocktails! det är mycket roligare!

nu ska jag bara berätta lite om londons tunnelbanesystem. vanligtvis finns det inte så mycket att klaga på, förrutom det faktum att de slutar gå vid midnatt oavsett om det är helg eller vardag. men, igår när jag skulle iväg till min trial hade de bestämt sig för att stänga av marble arch. jag, som är helt upptagen med att prata med Ester (som jag mötte på tunnelbanan av en ren slump, hon har det bra ifall någon astormänniska läser detta. hon jobbar på en pub nu) så jag missar ju att gå av i bond street som är stationen efter marble arch. jag tror att detta är just marble arch, men när tunnelbanerösten sedan säger "next stop is oxford circus" börjar jag ana att något inte står rätt till. jag har åkt för långt.... så det var bara att byta tunnelbana. jag kom tre minuter sent, men jag fick ändå jobet, så whatevaaa!
på vägen hem lyckas jag tro att jag ska till holborn,där jag inte har bott på tre veckor, men jag ansåg ändå att detta var rätt, så jag åker åt fel håll igen... jag kom hem vid elva i stället för halv... men men, det var endå tomt i lägenheten. satte mig och såg på shaun of the dead, det är en bra film.

jag inser att detta meddelande är sjukt långt så nu tänker jag sluta skriva! puss!


Loo

GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL JOBBET!!:D

2010-02-21 @ 19:59:13
Papps

Mer långa inlägg! Toppen! Gratts igen till jobbet! Du regerar!/Papps

2010-02-21 @ 22:21:56
lisa

Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-02-22 @ 18:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat, min vän?

Trackback
RSS 2.0